lørdag 12. september 2015

Det går mot høst - rypetaksering i regi av Aust Agder jff på Hovden.  Den 21. - 23. August var jeg invitert som instruktør til Fuglehundskolen sin samling - føring av hund i fjellet og foredrag om jaktprøver/reglement. Mange forventningsfulle og håpefulle ekvipasjer.  Flere uerfarne førere som hadde anskaffet seg sin første fuglehund og som ser viktigheten av å investere i læring.  De aller fleste hadde gjennomført ulike kurs på fuglehundskolen og hundene var utrolig flinke på innkalling og avstandsitt - inntil fristelsen til å løpe etter ryper ble utrolig stor. De aller fleste hundene fikk kontakt med ryper og man så tydelig hvordan iveren hos to og firbente steg i løpet av dagene vi var i fjellet.

Jeg synes det er utrolig hyggelig å bli invitert til slike kurs/samlinger.  Husker som om det var i går, da jeg skulle anskaffe meg min aller første fuglehund.  Da jeg skulle starte på jaktprøve for første gang med egen hund osv osv. Jeg var på foredrag med Johan B Steen, Olav Shjetne og ulike samlinger i regi av lokal hundeklubb. Viktig å legge stein på stein........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar