mandag 29. september 2014

Det ble en begivenhetsrik treningstur til Sverige, spesielt for Diego, Elvis og Imperia, som er meldt på til NM lavland.  De fikk virkelig røynt seg i flere situasjoner. Mange fuglearbeid på ville rapphøns og utsatte, samt at jeg fikk med meg fugl til å spe på med. Så ble det også noe støkk da det tok litt tid for å få hundene til å omstille seg til søk på lavland og rapphøns som slettes ikke satt stille.  Hundene fikk mange situasjoner hvor de måtte følge på fugl som løp - og de kunne løpe fort.  Spesielt en artig dag da jeg hørte rapphønsene lokke på hverandre og hvor jeg flyttet meg i terrenget etter
lyden. Jeg avsluttet treningen onsdag med flotte presise og komplette fuglearbeid på alle tre.  Veldig veldig fornøyd.  Den siste dagen besøkte jeg fasanfarmen - for en opplevelse.  Vanvittig med fasaner i innhengningen og i terrenget rundt. Jaktet med fotoapparat noe som ikke var enkelt da det fløy opp cocker og høner i utrolige mengder. 

Chanty løp som en Duracell, også hun hadde flotte stander. Sandra jaktet i en vanvittig fart og rapphønsene slapp med skrekken da hun reiste knallhardt etter å ha tatt stand og holdt denne til jeg kom fram.  Hele turen skulle avsluttes med jaktprøve i Østfold - det ble en nedtur.  Startet Chanty på fredagen i uk uten å ha en eneste sjanse på fugl hele dagen.  VK startene lørdag gikk helt i dass da jeg tråkket over og måtte trekke meg fra prøven. Liten tue kan velte store lass..........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar