tirsdag 26. november 2013

Høsten 2013 - Fantastiske opplevelser i flotte omgivelser. Nydelig vær på jaktprøver og jakt. Utførte en dommergjerning på  Kongsvold - NM helgen, helt topp. Premier har det også blitt - på egen hund og en som jeg har hatt til trening.

ES Faksfjellets Sandra er min egen hund - etter NJCH Fjellviddas Era og Østkystens Vito. Sandra våknet tidlig og hadde sine første kontakter med rugde 6 mndr. gammel.  Hun hadde det da utrolig travelt når hun kjente godlukt og fikk ganske raskt fugl på vingene. Jeg stilte henne på prøve for første gang da hun var 10 mndr - ingen premie men utmerkede tallkarakterer. Meldte så på en start i høst - prima søk, fant et kull som hun reiste meget djervt og satte seg etter noen kraftige ordrer. 1. prem UK.

 P Jutevatnet`s Imperia har vært hos meg tidligere. Som i fjor var Forusprøven målet - dit kom vi ikke da hun skadet seg under trening og måtte holde ro i to uker. Solide treningsturer med flotte fuglearbeid på rugde og finpussing på apporten mot Egersundsprøven - ingen typisk skogsfuglhund, men med målrettet arbeid går det meste. Lørdag fikk hun i sin AK deby 2. prem AK etter glimrende søk og flott fuglearbeid - to sjanser på fugl. Søndag samme solide søk og nydelig fuglearbeid - 1. prem AK. Slettes ikke verst synes jeg. Og så var jeg svært nær med å lykkes med GS Langsifjellets Diego som hadde et flott fuglearbeid, men dessverre ble han noe for urolig da han tok ny stand og rugda lettet før jeg kom fram.
P Barentsviddas Donald er tilbake hos sin eier og oppnådde 1. premie AK under samme prøve.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar